Frank-Steffen Walliser, șeful modelului Porsche 911, într-o declarație pentru presă, a anunțat că noile reguli referitoare la emisiile poluante Euro 7 sunt pregătite să apară în 2026. “Vor fi cele mai dure norme vizavi de emisii și aici mă refer la diferența dintre emisiile reale obținute în rulajul real pe stradă și cele obținute în teste de laborator. Vor veni schimbări dramatice pentru toata lumea, cu noi motorizări și cu revenirea capacităților cilindrice din ce în ce mai mari, spune Walliser.
Cu alte cuvinte, acest lucru înseamnă că politica de reducere a capacităților cilindrice și creșterea în însemnătate a soluțiilor de turbosupraalimentare, trend urmărit de mai toți producătorii de automobile, se va încheia. Acest adevăr se conturează pentru că cei implicați în elaborarea nomelor Euro7 limitează puterea relativă pe litru de cilindree.
Walliser spune că se așteaptă “în medie la o creștere cu 20% a cilindreei pentru noile motoare Euro7. Mulți producători vor sări de la 4 cilindri la 6 si de la 6 la 8 cilindri. Reglementarile actuale sunt complet contraproductive referitoare la continutul de dioxid de carbon( CO2) astfel că acest indicator va crește. Nu puteți îndeplini toate standardele fără a cheltui combustibil. Pare o nebunie, dar este un fapt tehnic în acest moment, spune Walliser.”
Întrebat de ziariști dacă aceste reguli înseamnă sfârșitul motorului normal aspirat , adică sufletul gamei 911 – GT3, Walliser este vădit nemulțumit: În momentul de față, vedem doar o soluție de turbosupralimentare. “Aspirat natural, nu chiar ”, se lamentează el. „Aceasta este o soluție europeană. Dar [aspirația naturală] ar putea funcționa în alte părți ale lumii, referindu-se aici la continentele americane, Asia sau Australia. Totuși, acest lucru afectează modul în care vor aparea modelele Porsche 911 în viitor precum și o redefinire a esenței acestora, adaugă Walliser.