Ați putea să vă amintiți cea mai ciudată sau mai tare culoare a mașinii pe care a trebuit să o revopsiți vreodată pentru caroseria automobilului dumneavoastră? Cu siguranță, da. Nu doar pentru că nu te-a lăsat indiferent, ci și pentru că, probabil, nici potrivirea culorilor nu a fost ușoară.
Alegerea culorii este unul dintre aspectele fundamentale la achiziționarea unui automobil. De fapt, este principalul factor emoțional în decizia finală de cumpărare. Mai mult, este atât de important încât producătorii de autoturisme recunosc acest lucru. Din acest motiv, culoarea mașinilor care apar în spațiile de publicitate vizuală (televiziune, internet, presă scrisă, panouri publicitare …) nu este întâmplătoare, este special gândită pe scară largă de creativi și manageri de marketing.
Culoarea unei mașini spune multe despre cumpărător. Într-un fel, vă definește personalitatea, iar agenții de publicitate sunt conștienți de acest fapt. Altfel spus este componenta de bază a personalizării unui automobil: șoferul poate alege între o gamă mai mult sau mai puțin largă și optează pentru o culoare sau alta, deși uneori alegerea sa implică un cost suplimentar.
Cu toate acestea, culoarea mașinii poate avea alte implicații. Prin urmare, este important să cunoașteți unele dintre ele atunci când sfătuiți un client să meargă la atelier unde doriți să revopsiți o mașină cu o altă culoare decât cea originală.
Culoarea și eficiența energetică
Inutil să spun că mașinile întunecate se încălzesc. Astfel, cu cât tonul vopselei este mai întunecat, cu atât mai multă energie din soare o reține și, prin urmare, cu cât interiorul său se încălzește mai mult … ceva ce poate implica o utilizare mai mare a sistemului de aer condiționat în lunile călduroase.
În contrast, culoarea albă și, în general, culorile deschise reflectă lumina soarelui și se încălzesc mai puțin. De fapt, pot exista diferențe de până la 20 ° C între unele culori și altele, un detaliu care trebuie luat în considerare pentru cei care locuiesc în zone deosebit de fierbinți, de exemplu Orientul Mijlociu sau Africa.
Culoare și siguranță rutieră
Există numeroase studii care indică importanța culorii ca încă un factor care influențează siguranța rutieră, deoarece unele culori sunt mai vizibile decât altele pe drum. Din acest motiv, culorile deschise sunt de obicei identificate ca fiind cele mai sigure. Astfel, dacă clientul atelierului este unul dintre cei care preferă să conducă cât mai sigur posibil, el ar trebui să opteze pentru culori care să sporească vizibilitatea mașinii sale.
În această categorie ar fi alb, gri deschis, tonuri argintii … Totuși, trebuie luată în considerare și zona geografică prin care circulă automobilul respectiv. Astfel, acest tip de culoare, în special albul, nu ar fi cea mai bună alegere dacă veți conduce în mod regulat prin zone cu zăpadă. Același lucru s-ar întâmpla cu un corp kaki sau verde într-o zonă puternic vegetată.
Culoarea și deprecierea pe piață
Din ce în ce mai mult, producătorii de automobile oferă palete diversificate de culori pentru clienții lor. De asemenea, combinațiile a două culori (sau mai multe) și jocul cu contrastele între diferite părți ale mașinii (de exemplu, acoperișul) sunt foarte la modă. De asemenea, avem la dispoziție game mai largi de culori, cu posibilitatea de a alege culori luminoase, izbitoare, rare, exclusive etc.
La alegere, șoferul este lăsat dus de gusturile sale. Cu toate acestea, luăm în considerare faptul că culoarea mașinii poate influența posibilitățile sale de revânzare? Într-adevăr, influențează foarte mult. Din acest motiv, este important să știm cum să sfătuim clientul, astfel încât acesta să nu opteze pentru o culoare „ciudată” dacă vrea să-și revopsească automobilul pentru revânzare.
Cu cât culoarea este mai personalizată, cu atât vor exista mai puține șanse de a găsi un cumpărător care să corespundă exact gustului clientului.
Culoarea și prețul asigurării
Lăsând deoparte mitul că anumite culori ale mașinilor plătesc prime de asigurare mai mari, este adevărat că politica poate fi văzută ca fiind mai scumpă în măsura în care vopseaua mașinii este mai scumpă.
O vopsea solidă nu este la fel ca o vopsea metalică, perlată sau texturată. Prin urmare, anumite culori vor scumpi probabil prețul asigurării.
Culoare și curățenie
Într-adevăr, există culori care pot ascunde „neglijența” atunci când păstrează caroseria unui automobil curat.
Nu este un secret faptul că, la unele culori, o amprentă simplă poate fi văzută de la distanță, în timp ce la alte nuanțe de vopsea pot trece săptămâni fără a trece prin spălătorie cu urme abia zărite.
Aici culorile deschise câștigă din nou bătălia: tonurile de alb și gri sunt cele mai potrivite pentru șoferii leneși atunci când efectuează curățarea exterioară a mașinii lor …
Toate aceste elemente trebuie cunoscute de profesionistul vopsitor al caroseriei pentru a putea oferi cele mai bune sfaturi unui client care dorește să schimbe culoarea caroseriei mașinii sale.
Copyright: GT Motive