Zilele trecute noul BMW M5 a fost prezentat oficial. Grila actualizată și blocurile optice frontale au fost restilizate fiind similare cu seria 5. Noul BMW M5 primește o bară față expresivă la modul dramatic. În plus apar prize de aer si un difuzor modificat, toate creând un aspect impunător specific modelelor M Sport.
BMW M5 oferă cinci culori exterioare noi: Brands Hatch Grey, Motegi Red, Tanzanite Blue II, Aventurine Red II și Frozen Bluestone de la BMW Individual. Sunt opționale jante din aliaj de aliaj ușor de 20 inci M, preluate de la BMW M8. Cu noi amortizoare preluate de la BMW M8 Gran Coupe, dar si cu un sasiu revizuit, BMW M5 Competition oferă o mai bună manevrabilitate în situații limită. Motorul V8 de 4.4 litri capacitate cu tehnologie BMW M twin Power Turbo dezvoltă 600 CP pe M5 și 635 pe M5 Competition. Motorul, în ambele versiuni de putere, lucrează cu transmisia automată M Steptonic cu 8 viteze și trei regimuri de selecție a rapoartelor de transmitere, regimuri modulate prin butonul Drivelogic. Acesta permite selecția de la eficient, la sportiv, si intens dinamic pentru un rulaj pe pistă. Desigur selecția treptelor se face și prin intermediul padelelor de sub coroana volanului.
Noul BMW M5 – Afișaj mai mare și un concept nou de operare
Introducerea unui afișaj nou cu o diagonală de 12,3 inci în bordul celor două modele M4, permite citirea mai ușoară a numeroaselor funcții asociate cu dinamica de conducere sau de sistemul de tractiune integrală BMW M xDrive. Apar două butoane ce permit selecția a două programe dinamice ROAD și SPORT cu setările specifice fiecăruia.
Un motor personalizat pentru BMW M5 Competition
Printre caracteristicile speciale ale BMW M5 Competiție se numără motorul personalizat montat cu suporti rigizi. Montajul ferm al propulsorului la șasiul mașinii rezultând un răspuns mai prompt al acestuia și o transmitere mai bună a energiei motorului către roți cu efecte dramatice asupra dinamicii mașinii. De asemenea comportamentul în viraje este mai precis datorită rigidității suplimentare a suporturilor.
Ambele modele BMW M5 vin echipate standard cu frâne compozite M Compound. Opțional sunt disponibile frânele ceramice M Carbon recunoscute prin etrierele aurii cu logo-ul M (cu 6 pistoane fixate în față și un sigur piston la spate), cu rezistență mărită la fading și stabilitate termică îmbunătățită.
Prețurile pentru Germania sunt de la 120.900 euro pentru BMW M5 și 129.900 euro pentru M5 Competition.