Uniunea Europeană le-a spus producătorilor auto să îndeplinească obiectivele de reducere a emisiilor poluante după ce un nou raport a arătat că a crescut indicatorul de poluare cu dioxid de carbon din cauza automobilelor.
Emisiile medii de CO2 ale automobilelor noi înmatriculate în UE și Marea Britanie au crescut pentru al doilea an consecutiv din 2018, conform datelor publicate miercuri de agenția de mediu europeană.
Emisiile de CO2 în 2018 au crescut la 120,8 grame pe km, în creștere cu 2 grame față de anul precedent.
Producătorii auto trebuie să își reducă emisiile cu 27% față de nivelurile din 2018 pentru a îndeplini obiective mai stricte de poluare ale UE și pentru a evita amenzile. Obiectivele pentru 2020 limitează emisiile medii de dioxid de carbon pentru automobile noi la 95g / km.
„Producătorii vor trebui să îmbunătățească eficiența combustibilului pentru flota lor și să accelereze dezvoltarea autovehiculelor cu emisii zero sau cu emisii scăzute”, a declarat un oficial la Comisiei Europeene ieri, 3 iunie.
Creșterea emisiilor medii pentru automobilele noi a fost cauzată în principal de trecerea de la diesel-urile gurmande la automobilele pe benzină, ponderea flotei diesel scăzând cu 9 puncte procentuale.
În 2018, 60% dintre automobilele noi erau benzină, în timp ce propulsoarele Diesel reprezentau 36%, potrivit UE.
Emisiile medii de CO2 ale noilor autoutilitare au fost de 157,9 g / km, crescând pentru prima dată de la an la an.
Emisiile au fost, de asemenea, afectate de schimbarea preferințelor consumatorilor, cumpărătorii orientându-se către SUV-uri mai mari și mai grele pe benzină. Cota lor de piață a crescut la 35% în 2018, de la 29%.
„Înmatriculările noi de mașini cu emisii zero și cu emisii reduse au crescut în 2018, dar au reprezentat doar aproximativ 2% din înmatriculările de mașini noi, față de 1,5% în 2017”, a spus Comisia.
Sursă: Automotive News