Cele mai scumpe defecțiuni ale unei mașini?

Dacă vă întrebați care sunt cele mai scumpe defecțiuni ale unei mașini, o vizită efectuată la un etelier de reparații va poate provoca neliniște financiară, referitoare la prețul reparației. Cele mai scumpe defecțiuni ale unei mașini, ne pot face bugetul personal să se clatine. În continuare, vă vom aminti despre cele mai scumpe 5 defecțiuni, la care reparațiile afectează bugetul.

1. Garnitura de chiulasă

Garnitura de chiulasă este un element esențial în motor și este responsabilă pentru realizarea unei cuplări etanșări cât mai bune posibil între chiulasă și blocul motorului. În afară de această funcție, trebuie să reziste la temperaturi ridicate și la trecerea constantă a uleiului și a apei prin orificiile sale. Adică, atunci când trebuie să o asamblați, trebuie să fie perfectă, altfel vom avea probleme. Costul reparației variază în medie între 300 și 600 de euro.

2. Curea de distributie

Cureaua de distribuție are funcția de a sincroniza rotația fuliei arborelui cotit cu pinionul arborelui cu came, astfel încât să facă pisibile fazele distribuției prin acțiunile supapelor de admisie respectiv evacuare. Când se rupe cureaua, nu mai există sincronizare, astfel încât pistonul atinge supapele și acestea se deformează. Dacă s-ar întâmpla acest lucru, factura de reparații ar fi uriașă. Vizita mașinii la atelierul de reparații este o necesitate absolută pentru a remedia defecțiunea cât mai curând posibil. Costul depinde de tipul de motor și de mașină, dar variază d, în medie, de la 250 EUR la 4.000 EUR, fără a include forța de muncă din atelier.

3. Pompa de combustibil

Există multe motive pentru care acestea se defectează, fie din cauza calității slabe a combustibilului, a excesului de apă din combustibil, a reziduurilor metalice rezultate din frecarea subansamblelor mobile, a defecțiunilor sistemului electric intern etc. Costul reparației depinde, de asemenea, foarte mult de marcă și modelul mașinii, precum și de tipul motorului, dar este între cuprins între 700 și 2000 de euro.

4. Turbina

Probabil una dintre cele mai scumpe avarii ale unei mașini. Această defecțiune poate apărea din cauza unui defect de fabricație, datorită șofatului îndelungat cu motorul în sarcină plină, a regimului termic ridicat al motorului, a lipsei de lubrifiere, a impurităților din ulei, a prafului, a nisipului etc. Prețul reparației unei turbine este în medie între 1000 și 5000 de euro, în funcție de marcă și modelul automobilului.

5. Injectoare de motorină sau benzină

Injectoarele sunt responsabile pentru alimentarea ritmică cu combustibil în fazele de umplere a cilindrilor, în funcție de turația și sarcina motorului. Atât la motorină, cât și la benzină, injectoarele au aceeași funcție. Totuși la motoarele diesel, injectoarele sunt mult mai scumpe decât cele ale unui motor pe benzină. Costul reparației (demontare, înlocuire plus verificare) depinde de tipul de motor și de manoperă, dar este în jur de 2000 de euro și aproximativ 30 de ore de muncă.

GT Motive vă recomandă ca, în cazul în care mașina dvs. suferă oricare dintre aceste defecțiuni, să fie reparată de ateliere calificate. Acestea trebuie să garanteze o reparație conformă, astfel încât automobilul nostru să poată circula din nou.

Sursa: GT Motive.com