Ce tip de atelier de reparații vrei să fii? Eficient și eficace sunt două concepte înrudite. Cu toate acestea, există anumite nuanțe diferențiatoare. Eficacitatea este simpla realizare a țintelor sau obiectivelor propuse, în timp ce eficiența implică nu numai realizarea acelor obiective, ci și realizarea lor optimă.
Ce rezolvă unul sau celălalt?
Am putea rezuma că eficacitatea este redusă până la sfârșit, în timp ce cu eficiență mijloacele sunt mai mult luate în considerare, dar întotdeauna orientate către un obiectiv care implică o optimizare a resurselor.
Putem folosi un exemplu practic pentru a ilustra conceptele. Să presupunem că doi prieteni, Luis și Juan, încearcă să schimbe o anvelopă spartă pe mașinile lor (fiecare a lor).
Ești Luis sau Juan?
Luis începe să scoată cric-ul și să-l pună sub mașină, dar nu știe unde să-l poziționeze. Astfel, testezi diverse zone, dar pierzi mult timp. După 20 de minute reușește în sfârșit să găsească locul potrivit, așa că ridică mașina ca să schimbe anvelopa.
După cum puteți înțelege, Luis făcea lucrurile corecte, dar într-un mod greșit. Concluiza este că Luis a fost eficace (anvelopa a fost schimbată), dar nu eficient (i-a luat mult timp).
Juan, pe de altă parte, reușește să schimbe aceeași anvelopă folosind pașii corecti și făcând-o rapid. În acest caz, am putea spune că Juan este atât eficace cât și eficient.
Astfel pentru a obține eficiență, primul lucru pe care trebuie să-l atingă orice companie este eficacitatea profesioniștilor săi și odată atins acest lucru, să caute, în continuare, să fie eficienți.
Dacă ne uităm înapoi, putem spune că atelierele de reparații ale autovehiculelor și-au bazat istoric managementul pe eficiență. A face lucrurile corect a fost suficient pentru a menține clienții fericiți și credincioși, care, ori de câte ori aveau o problemă, știau că atelierul respectiv le va oferi o soluție pentru problema lor: au avut încredere în atelier.
Cu toate acestea, acest model pare că se apropie de final. Cu toate că este adevărat, încrederea clienților este o valoare incontestabilă pentru fiecare atelier. Totuși nu este mai puțin adevărat că, în ultimii ani, factori precum prețul, amabilitatea etc au făcut ca aceeași bază de clienți să nu mai fie fidelă.
Atelier service eficient
Acest moment de cotitură, sporit de criză și scăderea vizitelor la atelier, a determinat întreprinderile de reparații să fie nevoite să caute eficiență în managementul lor pentru a-și optimiza resursele și a reduce costurile la maximum pentru a obține rentabilitate și a putea supraviețui.
Atunci când o companie atinge eficiența, obiectivul principal și prioritatea acesteia trebuie să fie menținerea și continuarea creșterii. Acest lucru necesită angajamentul tuturor părților și conceperea unei strategii pentru a continua să progreseze.
Ce atribute are un atelier eficient?
- Ei își definesc clar obiectivele și își adaptează planurile pentru a le garanta realizarea.
- Acestea aplică un mod sistematic de operare în procese și sisteme, orientat către rezultate pozitive.
- Ele creează valoare și generează venituri.
- Ei au cunoștințe și preocupare pentru a satisface nevoile, așteptările și dorințele clienților lor.
- Proiectează planuri de dezvoltare și perfecționare continuă.
- Ele promovează programe de motivare a muncii.
- Acestea promovează dezvoltarea profesională a echipei sale de profesioniști.
Timpul înseamnă bani atunci când sunteți responsabil pentru o afacere, mai ales dacă este o afacere de reparații a autovehiculelor. Cu cât ești mai eficient cu timpul tău, cu atât munca ta va fi mai profitabilă și cu atât va trebui mai mult timp pentru a atrage venituri noi.
În acest context, una dintre cele mai puternice pârghii pentru a facilita realizarea și menținerea eficienței atelierului este utilizarea de noi tehnologii, cum ar fi soluțiile online pentru evaluarea și executarea bugetelor de reparații, defalcări sau întreținere. Plaformele GT Motive permit aceste tipuri de procese care au fost odată greoaie și complexe, astăzi sunt simple, clare și intuitive. Operațiile de estimare pot fi realizate în câteva minute, inclusiv bugetele automobilelor de nouă generație. Pe scurt, profesionistul atelierului câștigă mai mult timp pentru a se dedica sarcinilor care contribuie direct la venituri: reparații, vânzare și altele.
Sursa: GT Motive.com