La finalul primului trimestru al acestui an, Renault deține o cotă de piață de 10,7% (+4,2 pct vs T1 2022) cu 4.430 unități (automobile de persoane & autovehicule comerciale).
Ca și în anul precedent, Renault înregistrează o performanță sporită în segmentele care generează valoare – segmentul C (autovehicule electrificate, retail și comerciale ușoare).
Creștere de 4.2% comparativ cu anul 2022
Gama electrificată (EV, Full Hybrid și Plug-in Hybrid, dar fără Mild Hybrid) reprezintă 23% din totalul înmatriculărilor Renault în România în T1 2023. Automobilele echipate cu tehnologia E Tech full Hybrid au avut un prim trimestru bun, cu o dispersie sporită în rândul clienților persoane fizice: mix-ul cuprinde 55% pentru Arkana și 59% pentru Captur.
Automobilele 100% electrice cu un total de 271 unități, înseamnă o creștere de 4,8 puncte față de aceeași perioadă a anului trecut.
Megane E-Tech Electric, aflat în primul său an complet de comercializare, marchează 217 unități, devenind al doilea cel mai înmatriculat automobile electric din România.
Astfel în segmentul automobilelor electrificate, Renault ocupă poziția a treia, cu un volum total de 1.208 unități înmatriculate.
Renault are creștere in segmentul C
Renault urcă două poziții față de aceeași perioadă a anului trecut, ocupând locul 2, cu peste 1.400 înmatriculări. Avansul se datorează următoarelor trei modele: Arkana, cu aproape 350 de unități înmatriculate, Megane Sedan, lider în segment, cu peste 650 de unități și o cotă de aproape 30%, și Megane (electric si termic) aflat în top 3 în segmentul său, cu cu o creștere de 9,7 puncte în cotă de piață vs T1 2022. Lansarea noului Renault Austral stabilește o bornă a succesului cu peste 500 de comenzi în T1 2023.
Într-un context în continuare dificil în ceea ce privește disponibilitatea componentelor electronice, Renault își atinge obiectivul de retail și îl menține la un un nivel coerent, ocupând locul 3 în piață totală din România.. Mixul de retail ajunge la 42% în T1 2023, ceea ce reprezintă un ușor avans față de media pieței (41%).
Creștere și la la comerciale ușoare
Renault este liderul segmentului LCV în România, cu o cotă de piață de 30% și un volum total de trei ori mai mare decât cel al perioadei similare din 2022 (1.256 unități în 2023 vs 416 unități în 2023).
Performanța comercială este determinată de o gamă completă, care răspunde diferitelor nevoi ale clienților din zona profesională. Modelele care au condus această creștere sunt: Express (+341%), Trafic (+78%) și Master (+202%), leaderi fiecare în segmentele lor.
Copyright: Renault