![](https://gtmotive.ro/gtmwp/wp-content/uploads/2023/04/Renault-Austral.jpg)
La finalul primului trimestru al acestui an, Renault deține o cotă de piață de 10,7% (+4,2 pct vs T1 2022) cu 4.430 unități (automobile de persoane & autovehicule comerciale).
Ca și în anul precedent, Renault înregistrează o performanță sporită în segmentele care generează valoare – segmentul C (autovehicule electrificate, retail și comerciale ușoare).
Creștere de 4.2% comparativ cu anul 2022
Gama electrificată (EV, Full Hybrid și Plug-in Hybrid, dar fără Mild Hybrid) reprezintă 23% din totalul înmatriculărilor Renault în România în T1 2023. Automobilele echipate cu tehnologia E Tech full Hybrid au avut un prim trimestru bun, cu o dispersie sporită în rândul clienților persoane fizice: mix-ul cuprinde 55% pentru Arkana și 59% pentru Captur.
Automobilele 100% electrice cu un total de 271 unități, înseamnă o creștere de 4,8 puncte față de aceeași perioadă a anului trecut.
Megane E-Tech Electric, aflat în primul său an complet de comercializare, marchează 217 unități, devenind al doilea cel mai înmatriculat automobile electric din România.
![](https://gtmotive.ro/gtmwp/wp-content/uploads/2023/04/Renault-Megane-E-Tech-electric.jpg)
Astfel în segmentul automobilelor electrificate, Renault ocupă poziția a treia, cu un volum total de 1.208 unități înmatriculate.
Renault are creștere in segmentul C
Renault urcă două poziții față de aceeași perioadă a anului trecut, ocupând locul 2, cu peste 1.400 înmatriculări. Avansul se datorează următoarelor trei modele: Arkana, cu aproape 350 de unități înmatriculate, Megane Sedan, lider în segment, cu peste 650 de unități și o cotă de aproape 30%, și Megane (electric si termic) aflat în top 3 în segmentul său, cu cu o creștere de 9,7 puncte în cotă de piață vs T1 2022. Lansarea noului Renault Austral stabilește o bornă a succesului cu peste 500 de comenzi în T1 2023.
Într-un context în continuare dificil în ceea ce privește disponibilitatea componentelor electronice, Renault își atinge obiectivul de retail și îl menține la un un nivel coerent, ocupând locul 3 în piață totală din România.. Mixul de retail ajunge la 42% în T1 2023, ceea ce reprezintă un ușor avans față de media pieței (41%).
Creștere și la la comerciale ușoare
Renault este liderul segmentului LCV în România, cu o cotă de piață de 30% și un volum total de trei ori mai mare decât cel al perioadei similare din 2022 (1.256 unități în 2023 vs 416 unități în 2023).
Performanța comercială este determinată de o gamă completă, care răspunde diferitelor nevoi ale clienților din zona profesională. Modelele care au condus această creștere sunt: Express (+341%), Trafic (+78%) și Master (+202%), leaderi fiecare în segmentele lor.
Copyright: Renault