Noul Maserati Ghibli Hibrid

Noul Maserati Ghibli Hybrid marchează o premieră istorică pentru brand-ul cu Trident. Noul Maserati Ghibli Hibrid este primul automobil electric hibrid din istoria Maserati.

Cu noul venit se deschide o nouă eră pentru Maserati, Ghibli Hibrid fiind un pariu ambițios, care apare după o altă lansare: noul motor cu tehnologie din Formula 1 pentru noul Maserati MC20.  

Sunet inconfundabil

Ghibli, produs în peste 100.000 de unități , de la lansarea din 2013, și privit ca reprezentantul ADN-ului Casei de la Modena, nu apare întâmplător în versiunea hibrid. Pariul făcut de Maserati consta în crearea unui model care păstrează atu-urile mărcii. Rezultatul spun creatorii nu va dezamăgi. Interesant de mentionat ca noul Ghibli Hibrid păstreză sunetul inconfundabil al evacuării mașinilor Maserati.

Design restilizat

Ghibli Hibrid este inconfundabil, pentru că este vopsit in albastru, numitorul comun al automobilelor Maserati cu tehnologie hibridă. La exterior, culoarea albastră caracterizează cele trei prize de aer laterale, etrierii de frână și fulgerul din logo-ul oval cu Trident pe stâlpul spate. Aceeași culoare albastră reapare în interiorul mașinii, în special pe cusăturile brodate ale scaunelor. Noul Ghibli Hybrid introduce, de asemenea, noi elemente stilistice, pornind de la noua grilă față, cu lame reproiectate. Există schimbări semnificative în partea din spate a mașinii, unde blocurile optice au fost complet redesenate, cu un profil de tip bumerang inspirat de la 3200 GT și conceptul Alfieri.

Hibrid la început

Maserati a ales o soluție hibridă care țintește îmbunătățirea performanței, reducând totodată consumul de combustibil și a emisiilor.

Motorul este rezultatul lucrărilor de dezvoltare în profunzime a inginerilor si tehnicienilor de la Maserati Innovation Lab din Modena. Soluía hibridă constă în adăugarea la un motor cu combustie internă (4 cilindri, turbo, capacitate cilindrică 2.0 l) cu un alternator de 48 de volți și supraalimentator electric (e-Booster), alimentat de o baterie. Această soluție este unică în segmentul său și este prima dintr-o nouă generație de sisteme de tracțiune, care vizează performanța, eficiența și plăcerea de a conduce. Bateria sistemului hibrid este amplasată în spate pentru îmbunătățirea distribuției greutății. S-a reușit astfel ca noul Ghibli Hibrid să cântărească cu 80 de kg mai puțin față de versiunea Diesel a aceluiași model.

Ghibli Hibrid dezvoltă 330 CP și un cuplu de 450 Nm/1500 rpm. Viteza maximă este de 255 km/h și timpul de accelerare de la 0-100 km/h este de 5.7 secunde. Ocupanții unui Ghibli Hybrid vor reauzi sunetul inconfundabil Maserati, datorită evacuării optimizate, care include rezonatoare speciale.

Maserati Intelligent Assistant

Noul Ghibli Hibrid marchează debutul noului program Maserati Connect, o conexiune constantă cu mașina. Schimbul de informații continuă atunci când automobilul este în mișcare, pentru îmbunătățirea serviciilor oferite șoferului. Pe lângă actualizarea aplicațiilor, sistemul efectuează unele verificări importante ale automobilului: cum ar fi de exemplu, cele de securitate și de siguranță.

Sistemul multimedia Maserati Intelligent Assistant, de ultimă generație, folosind Android Automotive, oferă o experiență de top utilizatorului. Monitorul HD al sistemului multimedia, cu grafică nouă, mai ușor de utilizat și fără surround, are o dimensiune crescută la 10”.

Ce urmează

Noul Ghibli Hybrid reprezintă borna 0. De aici Casa de Modena va începe electrificarea tuturor noilor modele Maserati. Primele mașini electrice ale mărcii vor fi noile GranTurismo și GranCabrio, programate pentru 2021.

Text: Florin Oprea, Maserati

Foto: Maserati


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *