S-a lansat în premieră mondială, în Japonia, noul Lexus IS via unui eveniment virtual prezentat online. Noul Lexus este același sedan compact sportiv, mult așteptat de cunoscătorii mărcii. Modelul nipon este bine poziționat în piețe, în 20 de ani vânzându-se peste 1.09 milioane de unități.
Designul generează performanță funcțională
Cu noul concept „Agile & Provocator”, Lexus a urmărit o arhitectură generoasă, coborâtă cu muchii ascuțite. Astfel încă de la început s-a dorit un coupe cu 4 uși cu un centru de greutate poziționat cât mai jos pentru stabilitate.
Modelul hibrid de 2.5 litri dispune de un motor schimbat cu un obturator de admisie controlat de cuplul motor. Dar propulsorul turbo supraalimentat de 2.0 litri capacitate, beneficiază de control adaptiv ce influențează modul de conducere și iși schimbă dinamica în funcție de apăsarea pedalei. Mai mult, controlul adaptiv permite selectarea unei treapte ideale în raport cu modul de rulare. Ce se obține de aici? Un răspuns liniar al tandemului motor transmisie, în funcție de intențiile șoferului.
Pentru un confort marca Lexus, zgomotele și vibrațiile au fost uitate. S-a reușit acest rezultat prin creșterea rigidității și întărirea suportului radiatorului lateral. În continuare, s-a optimizat structura de la stâlpul C în zona de conjuncție cu plafonul și s-a lucrat la îmbunătățirea răspunsului direcției. Totul este gândit pentru un confort superlativ în rulare.
La zona de siguranță Lexus IS dispune de tehnologia Safety System + evoluată. Aceasta se bazează pe sistemul convențional, deja existent pe modelele Lexus, unde se păstrează camera și radarul cu scopul de reducere a evenimentelor rutiere nedorite. Cu noul sistem se reduce efortul șoferului care beneficiază de asistență la manevrarea direcției în caz de urgență.
Principalele tehnologii instalate
Grație noii camere monoculare și a radarului cu unde milimetrice, s-a mărit „siguranță pre-crash”. Această tehnologie detectează ciclistii și pietonii în timpul nopții. Sau “vede” anticipativ mașinile care vin din față, înainte de a vira la dreapta în intersecție.
În plus, s-au adăugat: asistența direcției la schimbarea de urgență a benzii de rulare, la cererea șoferului; suprimarea accelerației la viteze mici pentru prevenirea accidentelor; a fost îmbunătățită funcția avansată de asistență la conducere „Lane” de recunoaștere a benzii de rulare „Tracing Assist (LTA); tehnologia AI (inteligență artificială) este utilizată pentru recunoașterea liniei de demarcație a benzilor de circulație, atunci sistemul LTA funcționează, iar viteza este redusă în avans în funcție de felul virajului; asistență rutieră (RSA) citește indicatoarele rutiere majore cu o cameră și le afișează în bord.
Echiparea F Sport
Echiparea „F SPORT” folosește un tipar dedicat rețelei F. Astfel sunt adoptate echipamente speciale, cum sunt: admisiile de aer situate în partea inferioară a grilei; roți din aluminiu de 19 inci exclusive; spoiler spate și culoare exterioară exclusivă Roșu Radiant care subliniază imaginea conducerii emoționale.