Testam și noi autobuzul cu hidrogen, Solaris?

Wiener Linien, unul dintre cei mai mari operatori de transport public din Europa, a inclus un autobuz Solaris, propulsat cu hidrogen,  în flota sa pentru testare, până la 12 iunie. De la premiera autobuzului cu hidrogen din iunie anul trecut, Solaris a primit comenzi din Olanda, Germania și Italia pentru un număr total de 57 de autobuze.

Primele autovehicule vor ajunge pe stradă până la sfârșitul acestui an la Bolzano, Köln și Wuppertal.

Autobuzele Solaris Urbino 12 hidrogen folosesc un set de celule cu o putere de 70 kW. Hidrogenul este depozitat sub formă de gaz în cinci rezervoare de nouă generație montate pe acoperișul autobuzului. Setul de rezervoare confecționate din materiale compozite tip 4 (de ultimă generație) este amplasat longitudinal deasupra primei punti a autovehiculului și dispune de un volum total de 1560 litri.

Autobuzul este prevăzut și cu o baterie Solaris High Power care funcționează ca o instalație suplimentară de stocare a energiei electrice. Singurele produse secundare generate în timpul funcționării hidrogenului Solaris Urbino 12 sunt căldura și aburul.

Solaris este prezent în Austria din 2003 și, în acest timp, a livrat aproape 400 de autobuze în 40 de orașe. În fiecare zi, 53 dintre acestea traversează străzile din Viena și periferia acesteia, inclusiv pe liniile speciale care transportă pasageri către cel mai mare aeroport din Austria.

Noi spunem doar că: este o soluție bună de încercat și pentru autoritățile locale din România.