Audi Q4 Sportback e-tron concept

Audi Q4 Sportback e-tron concept a oferit primele idei despre un SUV electric Audi, încă de anul trecut la Salonul Auto de la Geneva. Cu Audi Q4 Sportback e-tron concept actual constructorul german prezintă modelul pregătit să intre in producție sub forma unui SUV coupe în 2021.

Similitudini în beneficiul clienților

Acest lucru oferă clienților potențiali de Audi Q4 Sportback posibilitatea de a anticipa ce dorește de la SUV-ul pe care-l vor cumpăra la anul. Vor alege versatilitatea și robustetea SUV-ului clasic sau eleganța dinamică a Coupe-ului. Era de asteptat acest SUV de la Audi fiind evidente similitudinile dintre Audi si modele BMW X4, X6 sau Mercedes GLE Coupe.

Dimensiunile celor două modelele Audi Q4 sunt aproape identice: cu o lungime  de 4,6 m și o înălțime de 1,6 m Sportback este mai lung și mai plat cu un centimetru, decât modelul de anul trecut. Ambele versiuni Q4 au lățimea de 1,90 m și ampatamentul de 2,77 m.

Ambele automobile au aceeași tehnologie de propulsie. Automobilele dispun de două motoare electrice capabile de o putere însumată de 225 kW (306 CP). Modelele Audi Q4 și Q4 Sportback beneficiază de tracțiunea integrală quattro.

Datorită tracțiunii excelente, ambele versiuni ale Q4 accelerează de la zero la 100 km / h  în doar 6,3 s. Viteza maximă este limitată la 180 km / h.

O baterie de mare capacitate de 82 de kW/h ocupă aproape întreg spațiul din zona de dedesubt dintre punți. Autonomia permisă de baterie este de 450 km standard WLTP. Versiunile cu tracțiune spate vor oferi o autonomie de 500 km conform WLTP.  

Tehnologia Audi Q4 Sportback e-tron concept folosește platforma electrică modulară (MEB). Platforma enunțată va fi integrată în toate automobilele viitoare ale grupului Volkswagen, de la clasa compactă la medie superioară.

Clasa superioară

Datorită gabaritului său, Audi Q4 Sportback e-tron concept ocupă poziție în treimea superioară din clasa compactă, fiind un SUV agil, electric alltrounder. Cu aceeași filozofie de organizare ca la Skoda Octavia, datorită ampatamentului generos de 2.77 m situează modelul în clasa medie. Configurația izbutită a interiorului a fost posibila lipsei tunelului transmisiei ce limita spațiul interior. Rezultatul se vede la spațiul oferit capului si picioarelor ocupanților habitaclului. Podeaua plată este acoperită cu materiale reciclate; în loc de rame cromate decorative suprafețele sunt acoperite cu materiale multistrat compozite de înaltă calitate. Durabilitatea mare a acestor materiale a fost ținta constructorilului Audi. Finisarea interiorului beneficiază de aportul pielii Alcantara cusută cu dublu tighel cu fire groase, ce împodobesc tapițeria.

HUD cu funcție AR

În spatele volanului este plasat display-ul virtual unde sunt afișate: viteza, nivelul de încărcare al bateriei și sistemul de navigație evoluat. Apare în acest model sistemul Head-Up Display cu format larg cu funcție AR (realitate augmentată) pentru anticiparea virajelor, sau configurația rutei stabilite.

Versiuni performante

Platforma electrică modulară (MEB) oferă o gamă largă de variante de propulsie și niveluri de putere. Versiunea performantă a unității electrice este instalată în Audi Q4 Sportback e-tron concept.

Cele două motoare acționează respectiv pe fiecare punte, deci un sistem Quattro electric. Legăturile dintre punți sunt de tip “by wire” (cu fire), insă există un diferențial controlat electronic, pentru transferul eficient al cuplului. Operația de transfer al cuplului necesită fracțiuni de secundă, în fucnție de regimul de mers. Lucru ce permite, în continuare, tracțiune optimă pe orice suprafață sau condiții meteo.

În majoritatea cazurilor, conceptul Q4 Sportback e-tron folosește în principal motorul electric sincron din spate. Dacă șoferul are nevoie de mai multă tracțiune atunci se activează motorul asincron față și cuplul este distribuit după un scenariu prestabilit funcție de regimul de mers, gheată, noroi, macadam, etc.

Motoare cu baterie

Motorul electric din spate are o putere de 150 kW și un cuplu de 310 Nm; motorul din față furnizează roților din față până la 75 kW și 150 Nm (110,6 lb-ft). Puterea sistemului este de 225 kW. Bateria din podeaua autovehiculului podele stochează 82 kWh, ceea ce permite o autonomie de peste 450 de kilometri conform WLTP. Bateria este încărcată cu maximum 125 de kW. Timpul necesar ca să se atingă un grad de încărcare de 80 % din capacitatea totală este de 30 min.

Peste 20 de modele propulsate electric până în 2025

Audi și-a lansat ofensiva electrică începând cu premiera mondială a SUV-ului electric Audi e-tron în septembrie 2018. Până în 2025, Audi va oferi mai mult de 20 de modele cu propulsie integral electrică în întreaga lume. Cifra de vânzări propusă este de 40% modele electrice din totalul vânzărilor mărcii. SUV-urile din acest portofoliu includ modele e-tron și etron Sportback, noile brandname-uri Audi. Pentru puriști, vor exista o serie de modele cu aspect clasic al caroseriei, cum ar fi Avant și Sportback. Gama va acoperi fiecare segment de piață relevant de la segmentul compact  la cel de lux.

Sursa foto: Audi